WZORY ODWOŁAŃ OD ORZECZEŃ
Witam serdecznie, kiedy mojemu synowi nie przyznano w orzeczeniu punktu 7 na wymaga, zaczęłam szukać masowo jakiś sensownych wzorów, odwołań. Chociaż mamy w dzisiejszych czasach internet, to znaleźć coś, logicznego graniczy z cudem. Poszukując jakiś informacji na ten temat, można również znaleźć fundacje, które zajmują się pomocą dla tego typu problemów. Nawet napisałam maila do jednej z nich, jednak z pomocy nie skorzystałam. Nie dlatego, że nie chciano mi jej udzielić, lecz bardzo mi się spieszyło i postanowiłam nie obnażać się od nowa ze swoimi problemami przed kolejną instytucją, bo najzwyczajniej mam tego dość.
Poniżej zamieszczam wzór odwołania już do Sądu Pracy.
Zachęcam również do zamieszczania innych odwołań i dzielenia się swoimi problemami.
Anna Nowak Wrocław, 09.02.2017
Poniżej zamieszczam wzór odwołania już do Sądu Pracy.
Zachęcam również do zamieszczania innych odwołań i dzielenia się swoimi problemami.
Anna Nowak Wrocław, 09.02.2017
ul. Polna 2/5
50-000 Wrocław
w imieniu małoletniego
Jakuba Nowak
Rejonowy Sąd
Pracy i Ubezpieczeń Społecznych we Wrocławiu wydział
IV
pl.
Powstańców Śląskich 14
53-314
Wrocław
za pośrednictwem:
Wojewódzkiego Zespołu do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności
Wojewódzkiego Zespołu do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności
we Wrocławiu
pl.
Powstańców Warszawy 1
50-153
Wrocław
ODWOŁANIE OD
ORZECZENIA O NIEPEŁNOSPRAWNOSCI
Niniejszym
jako przedstawiciel ustawowy mojego syna Jakuba Nowaka ur.
3.10.2009 roku we Wrocławiu odwołuję się od decyzji
Wojewódzkiego Zespołu do spraw Orzekania
o Niepełnosprawności we Wrocławiu z dnia 16.01.2017 nr ZP.WZON.0000/000/2016 doręczonej w dniu 30.01.2017 wnoszę o zmianę orzeczenia w następujący sposób:
o Niepełnosprawności we Wrocławiu z dnia 16.01.2017 nr ZP.WZON.0000/000/2016 doręczonej w dniu 30.01.2017 wnoszę o zmianę orzeczenia w następujący sposób:
- w części IV orzeczenia wydaje się do 30.11.2019 r. wnoszę o wydanie orzeczenia
dla mojego dziecka do ukończenia 16 roku życia; - w punkcie 7 dotyczącym „ konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w zawiązku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji” wnoszę
o zmianę orzeczenia na „wymaga”;
- o powołanie lekarza biegłego ze specjalności psychiatrii dziecięcej oraz psychologa dziecięcego na okoliczność czy małoletni Jakub Nowak jest zdolny do zaspokajania podstawowych potrzeb bez konieczności stałej i długotrwałej opieki innej osoby, znacznie przewyższający zakres zdrowego dziecka w danym wieku, dotyczącego
pkt 7.
UZASADNIENIE
Ad 1.
Wnioskuję o wydłużenie okresu niepełnosprawności , stan zdrowia
mojego dziecka
nie rokuje poprawy w ciągu orzeczonych 3 lat. Jakub ma zdiagnozowany autyzm, który według dzisiejszej wiedzy i technologii medycznej jest nie do wyleczenia, również nie ma skutecznych leków. Powołując się na Rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej
z 15 lipca 2003 roku w sprawie orzekania o niepełnosprawności
nie rokuje poprawy w ciągu orzeczonych 3 lat. Jakub ma zdiagnozowany autyzm, który według dzisiejszej wiedzy i technologii medycznej jest nie do wyleczenia, również nie ma skutecznych leków. Powołując się na Rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej
z 15 lipca 2003 roku w sprawie orzekania o niepełnosprawności
„Niepełnosprawność
dziecka orzeka się na czas określony, jednak na okres nie dłuższy
niż
do ukończenia przez dziecko 16 roku życia”. Zgodnie z art.3 ust.3 pkt 4 „Naruszenie sprawności organizmu uważa się za:
do ukończenia przez dziecko 16 roku życia”. Zgodnie z art.3 ust.3 pkt 4 „Naruszenie sprawności organizmu uważa się za:
- Trwałe ( stałe) jeżeli stan zdrowia według wiedzy medycznej nie rokuje poprawy;
- Okresowe jeżeli według wiedzy medycznej może nastąpić poprawa stanu zdrowia
Nie
odnotowano dotąd wyleczenia ze spektrum autyzmu. Jedynie przy
wielozakresowym indywidualnym i grupowym oddziaływaniom
terapeutycznym istnieje możliwość,
że w określonych przypadkach zaburzenie stanie się mniej widoczne ale nadal będzie częścią osoby autystycznej. Bez ciągłej pracy z tak wieloma terapeutami i specjalistami, specjalnego przystosowania środowiska rodzinnego, jest nie możliwe choćby podstawowe funkcjonowanie
w społeczeństwie. Dołączona dokumentacja ( Profil Psychoedukacyjny PEP-R) świadczy,
że wiek rozwoju dziecka prawie siedmioletniego jest na poziomie dziecka czteroletniego.
Obrazuje to, że proces leczenia i terapii jest dość powolny, tak naprawdę trwa do końca życia,
a na pewno nie zakończy się na etapie ukończenia 16 roku życia.
że w określonych przypadkach zaburzenie stanie się mniej widoczne ale nadal będzie częścią osoby autystycznej. Bez ciągłej pracy z tak wieloma terapeutami i specjalistami, specjalnego przystosowania środowiska rodzinnego, jest nie możliwe choćby podstawowe funkcjonowanie
w społeczeństwie. Dołączona dokumentacja ( Profil Psychoedukacyjny PEP-R) świadczy,
że wiek rozwoju dziecka prawie siedmioletniego jest na poziomie dziecka czteroletniego.
Obrazuje to, że proces leczenia i terapii jest dość powolny, tak naprawdę trwa do końca życia,
a na pewno nie zakończy się na etapie ukończenia 16 roku życia.
Wnoszę
zatem o zmianę daty ważności orzeczenia do ukończenia 16 roku
życia dziecka.
Ad 2.
Mój syn ma wiele deficytów, które wykluczają go z prawidłowego
funkcjonowania
i rozumienia tego, co dzieje się wokół niego. Nie jest świadomy swoich problemów chorobowych,
na pierwszy rzut oka wygląda normalnie i jest bardzo pogodnym i sympatycznym chłopcem.
We wszystkich nowych miejscach i sytuacjach potrzebuje pomocy i wsparcia, lecz się nie boi.
Nie rozumie zależności przyczynowo- skutkowych związanych z życiem i przyszłością.
Nie rozumie konsekwencji swoich decyzji, ani ich skutków. Nie rozumie złożonych komunikatów, ani sensu wypowiedzi. Często nie rozumie, co się do niego mówi, ponieważ ma bardzo ograniczony zasób słów. Osoby, które nie są zorientowane w autyzmie, poza terapeutami, matką oraz pedagogom w szkole, nie rozumieją co chce przekazać czy powiedzieć. Nie potrafi odpowiedzieć na wiele prostych pytań np. o ulubiony kolor, ulubionego kolegę, ulubiona zabawę. Dzieci w tym wieku nie mają żadnych problemów z odpowiedzią na takie pytania. Ma znacznie ograniczony zasób słownictwa, często używa słów, których nie rozumie, które usłyszał w bajce, piosenkach
czy książce, nieadekwatnie do sytuacji, często naraża go to ,na nierozumienie społeczeństwa, nawet agresje. Nie rozumie bajek czytanych gdzie nie ma ilustracji. Do niedawna posługiwał
się komunikacja obrazkową PEC.W dalszym ciągu pokazuje sytuacje lub rzeczy, których nie potrafi nazwać, na materiale niewerbalnym. Nie rozumie również pełnienia ról społecznych oraz ich celowości. Kuba nie rozumie relacji międzyludzkich, nie odróżnia relacji koleżeńskich z dziećmi
od relacji z dorosłymi. Nie do końca rozumie nawet definicje rodziny np. jego babcia to mama mamy, a brat jego mamy to wujek. Wujkami lub tatusiami nazywa wszystkich młodych mężczyzn.
i rozumienia tego, co dzieje się wokół niego. Nie jest świadomy swoich problemów chorobowych,
na pierwszy rzut oka wygląda normalnie i jest bardzo pogodnym i sympatycznym chłopcem.
We wszystkich nowych miejscach i sytuacjach potrzebuje pomocy i wsparcia, lecz się nie boi.
Nie rozumie zależności przyczynowo- skutkowych związanych z życiem i przyszłością.
Nie rozumie konsekwencji swoich decyzji, ani ich skutków. Nie rozumie złożonych komunikatów, ani sensu wypowiedzi. Często nie rozumie, co się do niego mówi, ponieważ ma bardzo ograniczony zasób słów. Osoby, które nie są zorientowane w autyzmie, poza terapeutami, matką oraz pedagogom w szkole, nie rozumieją co chce przekazać czy powiedzieć. Nie potrafi odpowiedzieć na wiele prostych pytań np. o ulubiony kolor, ulubionego kolegę, ulubiona zabawę. Dzieci w tym wieku nie mają żadnych problemów z odpowiedzią na takie pytania. Ma znacznie ograniczony zasób słownictwa, często używa słów, których nie rozumie, które usłyszał w bajce, piosenkach
czy książce, nieadekwatnie do sytuacji, często naraża go to ,na nierozumienie społeczeństwa, nawet agresje. Nie rozumie bajek czytanych gdzie nie ma ilustracji. Do niedawna posługiwał
się komunikacja obrazkową PEC.W dalszym ciągu pokazuje sytuacje lub rzeczy, których nie potrafi nazwać, na materiale niewerbalnym. Nie rozumie również pełnienia ról społecznych oraz ich celowości. Kuba nie rozumie relacji międzyludzkich, nie odróżnia relacji koleżeńskich z dziećmi
od relacji z dorosłymi. Nie do końca rozumie nawet definicje rodziny np. jego babcia to mama mamy, a brat jego mamy to wujek. Wujkami lub tatusiami nazywa wszystkich młodych mężczyzn.
Z kolei
mężczyzn w wieku starszym nazywa dziadziusiami. Często jest brany
za niegrzeczne dziecko co naraża go na konflikty, nie rozumie gdy
ktoś obcy zwraca mu uwagę Z dziećmi chce bawić się na własnych
zasadach, nie rozumiany, jest często wyśmiewany przez zdrowych
rówieśników i nazywany dziwnym. Często śmieje się razem z nimi
kompletnie nic nie rozumiejąc. Znacznie bardziej woli relacje z
dorosłymi. Kuba nie rozumie emocji, nie ma poczucia sprawiania
radości, czy prezentu innej osobie niż on sam. Często reaguje
śmiechem na czyiś smutek. Nie potrafi przewidywać, sytuacje w
których nie uczestniczył są dla niego niezrozumiałe. Nie potrafi
się bronic przed agresja innych, nie sygnalizuje niepokoju czy
strachu przed innymi. Jest bardzo ufny do osób obcych. Nie tęskni
za bliskimi kiedy ma spełniane swoje pragnienia. Występują
stereotypowe zachowania: mówienie tekstów z bajek, gier, śpiewanie
piosenek. Kuba aby wykonać zadanie wymagające skupienia musi być
bardzo mocno motywowany, nagradzany. W jego pojęciu, nie widząc
celowości wykonania zadania, nie ma często ochoty na współpracę.
W ciągu dnia
w szkole potrzebuje odciąć się i odpocząć, zarzucając na siebie kocyk i kolokwialnie odcina
w szkole potrzebuje odciąć się i odpocząć, zarzucając na siebie kocyk i kolokwialnie odcina
się,
by móc funkcjonować w dalszej części dnia. Ma duże problemy z
utrzymaniem uwagi
i koncentracji. Co znacznie utrudnia pójście do szkoły, nawet szkoły integracyjnej z asystentem wspomagającym, jego czas koncentracji do 10 minut. Nie ma możliwości aby sam zostawał
na przerwach, mógłby opuścić budynek szkolny, wymaga stałej kontroli i opieki osoby trzeciej.
Ma trudności w odbieraniu bodźców zewnętrznych zdarza się, gdy zauważy jakieś światełko bądź jakiś dźwięk, potrafi wyrwać się z ręki, wybiec na ulicę. Chodzi cały czas za rękę poza domem
i zamkniętymi pomieszczeniami, ponieważ stwarza sytuacje niebezpieczne dla siebie. Kuba
ma również problemy w czekaniu w kolejce, opuszczał niejednokrotnie sklep ponieważ jego nadpobudliwość nie pozwala mu na zbyt długie czekanie.
i koncentracji. Co znacznie utrudnia pójście do szkoły, nawet szkoły integracyjnej z asystentem wspomagającym, jego czas koncentracji do 10 minut. Nie ma możliwości aby sam zostawał
na przerwach, mógłby opuścić budynek szkolny, wymaga stałej kontroli i opieki osoby trzeciej.
Ma trudności w odbieraniu bodźców zewnętrznych zdarza się, gdy zauważy jakieś światełko bądź jakiś dźwięk, potrafi wyrwać się z ręki, wybiec na ulicę. Chodzi cały czas za rękę poza domem
i zamkniętymi pomieszczeniami, ponieważ stwarza sytuacje niebezpieczne dla siebie. Kuba
ma również problemy w czekaniu w kolejce, opuszczał niejednokrotnie sklep ponieważ jego nadpobudliwość nie pozwala mu na zbyt długie czekanie.
Zgodnie
z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia
01.02.2002 r. w sprawie kryteriów oceny niepełnosprawności u osób
do 16 roku życia (Dz. U. 2002 Nr 17 poz 162)
§ 1.
Oceny niepełnosprawności u osoby w wieku do 16 roku życia, zwanej
dalej "dzieckiem", dokonuje się na podstawie następujących
kryteriów:
- przewidywanego okresu trwania upośledzenia stanu zdrowia z powodu stanów chorobowych, o których mowa w § 2, przekraczającego 12 miesięcy,
- niezdolności do zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych, takich jak: samoobsługa, samodzielne poruszanie się, komunikowanie z otoczeniem, powodującej konieczność zapewnienia stałej opieki lub pomocy, w sposób przewyższający zakres opieki nad zdrowym dzieckiem w danym wieku, albo
- znacznego zaburzenia funkcjonowania organizmu, wymagającego systematycznych
i częstych zabiegów leczniczych i rehabilitacyjnych w domu i poza domem.
§
2.1 do stanów chorobowych, które uzasadniają konieczność stałej
opieki lub pomocy dziecku należą:
5) Zespół Autystyczny,
całościowe zaburzenia rozwojowe powodujące znaczne zaburzenia
interakcji społecznych, lub komunikacji werbalnej oraz nasilone
stereotypie zachowań, zainteresowań.
Podczas
posiedzeń komisji Powiatowej oraz Wojewódzkiej , żaden z członków
nie wziął pod uwagę ww. Rozporządzenia cyt. „... komunikowanie
z otoczeniem, powodującej konieczność zapewnienia stałej opieki
lub pomocy, w sposób przewyższający zakres opieki nad zdrowym
dzieckiem
w danym wieku...”. Nikt nie zapytał o występowanie takich zaburzeń, zachowań.
Mój syn ma zaburzenia wymienione powyżej co poświadcza złożona dokumentacja.
W ocenie przypadku mojego syna pominięto tak ważne kryterium, jakim jest komunikowanie
się, rozumienie i pełnienie ról społecznych. Badanie Psychologiczne PEP-R pokazuje jak mój
7 letni syn komunikuje się na poziomie rozwoju dziecka nawet nie 4 letniego. Również załączone
przeze mnie badanie obrazuje prawidłowość funkcjonowania dziecka badanego na tle dziecka funkcjonującego w normie. W stosunku dziecka w wieku 6 lat i 9 miesięcy wiek rozwoju mojego syna to 4 lata i 2 miesiące, co znacznie przewyższa zakres opieki nad dzieckiem zdrowym
w danym wieku. W załączonym przeze mnie Indywidualnym Programie Edukacyjno- Terapeutycznym (IPET) są postawione cele, jakie są założone przez terapeutów, zgodnie
z umiejętnościami i możliwościami dziecka do końca roku szkolnego 2016/2017. Są to cele jakie osiągają dzieci znacznie młodsze, również nie oznacza to, że te cele w ogóle zostaną osiągnięte przez mojego syna. W Opinii Poradni Psychologiczno Pedagogicznej odnośnie odroczenia obowiązku szkolnego, w szczególnych zaleceniach jest rozwijanie percepcji i ekspresji słownej, kompetencji i rozumienia sytuacji społecznych. W Orzeczeniu o Potrzebie Kształcenia Specjalnego z 2014 roku, które obowiązuje do momentu podjęcia nauki w szkole. We wskazaniach i zaleceniach z uwagi na autyzm, w szczególności ze względu na deficyty rozwoju społecznego i mowy. Kuba uczęszcza do Niepublicznej Szkoły Specjalnej, gdzie ma specjalne warunki do nauki, które przewyższają i to znacznie opiekę nad zdrowym dzieckiem w danym wieku. W szkole jest objęty wielozakresowymi indywidualnymi i grupowymi terapiami z psychologiem, muzykoterapeuta, logopedą, pedagogami specjalnymi, terapeuta integracji sensorycznej, z gimnastyki korekcyjnej oraz posiada opinie o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju , również realizacja w szkole.
W domu również należy zachować wszystkie działania terapeutyczne aby odnosiło to jakiś skutek. We wszystkich Opiniach i Orzeczeniu jest konieczność stałej współpracy rodziców z terapeutami, praca w domu. Wydane Orzeczenie o Niepełnosprawności z dnia 16.01.2017 może ograniczyć dostęp do koniecznych ulg i pomocy oraz o przyznanie świadczenia pielęgnacyjnego. Jestem obecnie jedynym opiekunem i całodobowym terapeutą mojego syna, cały ciężar odpowiedzialności za edukację i terapię spada na mnie. Państwo nie ma możliwości zapewnienia całodobowej opieki asystenta a nawet opieki podczas przerw świątecznych, zimowych, wakacyjnych.
w danym wieku...”. Nikt nie zapytał o występowanie takich zaburzeń, zachowań.
Mój syn ma zaburzenia wymienione powyżej co poświadcza złożona dokumentacja.
W ocenie przypadku mojego syna pominięto tak ważne kryterium, jakim jest komunikowanie
się, rozumienie i pełnienie ról społecznych. Badanie Psychologiczne PEP-R pokazuje jak mój
7 letni syn komunikuje się na poziomie rozwoju dziecka nawet nie 4 letniego. Również załączone
przeze mnie badanie obrazuje prawidłowość funkcjonowania dziecka badanego na tle dziecka funkcjonującego w normie. W stosunku dziecka w wieku 6 lat i 9 miesięcy wiek rozwoju mojego syna to 4 lata i 2 miesiące, co znacznie przewyższa zakres opieki nad dzieckiem zdrowym
w danym wieku. W załączonym przeze mnie Indywidualnym Programie Edukacyjno- Terapeutycznym (IPET) są postawione cele, jakie są założone przez terapeutów, zgodnie
z umiejętnościami i możliwościami dziecka do końca roku szkolnego 2016/2017. Są to cele jakie osiągają dzieci znacznie młodsze, również nie oznacza to, że te cele w ogóle zostaną osiągnięte przez mojego syna. W Opinii Poradni Psychologiczno Pedagogicznej odnośnie odroczenia obowiązku szkolnego, w szczególnych zaleceniach jest rozwijanie percepcji i ekspresji słownej, kompetencji i rozumienia sytuacji społecznych. W Orzeczeniu o Potrzebie Kształcenia Specjalnego z 2014 roku, które obowiązuje do momentu podjęcia nauki w szkole. We wskazaniach i zaleceniach z uwagi na autyzm, w szczególności ze względu na deficyty rozwoju społecznego i mowy. Kuba uczęszcza do Niepublicznej Szkoły Specjalnej, gdzie ma specjalne warunki do nauki, które przewyższają i to znacznie opiekę nad zdrowym dzieckiem w danym wieku. W szkole jest objęty wielozakresowymi indywidualnymi i grupowymi terapiami z psychologiem, muzykoterapeuta, logopedą, pedagogami specjalnymi, terapeuta integracji sensorycznej, z gimnastyki korekcyjnej oraz posiada opinie o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju , również realizacja w szkole.
W domu również należy zachować wszystkie działania terapeutyczne aby odnosiło to jakiś skutek. We wszystkich Opiniach i Orzeczeniu jest konieczność stałej współpracy rodziców z terapeutami, praca w domu. Wydane Orzeczenie o Niepełnosprawności z dnia 16.01.2017 może ograniczyć dostęp do koniecznych ulg i pomocy oraz o przyznanie świadczenia pielęgnacyjnego. Jestem obecnie jedynym opiekunem i całodobowym terapeutą mojego syna, cały ciężar odpowiedzialności za edukację i terapię spada na mnie. Państwo nie ma możliwości zapewnienia całodobowej opieki asystenta a nawet opieki podczas przerw świątecznych, zimowych, wakacyjnych.
Zatem
wnoszę o w punkcie 7 o zmianę orzeczenia na „wymaga”.
Ad.
3 W mojej ocenie komisje do spraw Orzekania o Niepełnosprawności,
Powiatowa, a następnie Wojewódzka, nie kierowały się
bezstronnością i jak najlepszym interesem dziecka, o czym świadczy
bardzo krótka obserwacja i niedokładna analiza dokumentacji mojego
syna. Czas posiedzenia komisji to maksymalnie 10 minut, gdzie aby
uzyskać diagnozę dotyczącą autyzmu często ciągnie się
miesiącami. Jest opierana na opiniach wielu specjalistów i
wykonywaniem całej masy testów i badań psychologicznych.
Dz.
U. z dnia 23 grudnia 1991 r.- Konwencja
o Prawach Dziecka przyjęta
przez Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych dnia 20 listopada
1989 r.
art.
23 brzmi:
1.Państwa-Strony
uznają, że dziecko psychicznie lub fizycznie niepełnosprawne
powinno mieć zapewnioną pełnię normalnego życia w warunkach
gwarantujących mu godność, umożliwiających osiągnięcie
niezależności oraz ułatwiających aktywne uczestnictwo dziecka w
życiu społeczeństwa.
2. Państwa-Strony
uznają prawo dziecka niepełnosprawnego do szczególnej troski i
będą sprzyjały oraz zapewniały, stosownie do dostępnych środków,
rozszerzanie pomocy udzielanej uprawnionym do niej dzieciom oraz
osobom odpowiedzialnym za opiekę nad nimi. Pomoc taka będzie
udzielana na wniosek tych osób i będzie stosowna do warunków
dziecka oraz sytuacji rodziców lub innych osób, które się nim
opiekują.
3. Uznając
szczególne potrzeby dziecka niepełnosprawnego, pomoc, o której
mowa w ustępie 2 niniejszego artykułu, będzie udzielana bezpłatnie
tam, gdzie jest to możliwe, z uwzględnieniem zasobów finansowych
rodziców bądź innych osób opiekujących się dzieckiem, i ma
zapewnić, aby niepełnosprawne dziecko posiadało skuteczny dostęp
do oświaty, nauki, opieki zdrowotnej, opieki rehabilitacyjnej,
przygotowania zawodowego oraz możliwości rekreacyjnych, realizowany
w sposób prowadzący do osiągnięcia przez dziecko jak najwyższego
stopnia zintegrowania ze społeczeństwem oraz osobistego rozwoju, w
tym jego rozwoju kulturalnego i duchowego.
4. Państwa-Strony
będą sprzyjać, w duchu współpracy międzynarodowej, wymianie
odpowiednich informacji w zakresie profilaktyki zdrowotnej oraz
leczenia medycznego, psychologicznego i funkcjonalnego dzieci
niepełnosprawnych, w tym rozpowszechnianiu i umożliwianiu dostępu
do informacji dotyczących metod rehabilitacji oraz kształcenia i
przygotowania zawodowego, w celu umożliwienia Państwom-Stronom
poprawy ich możliwości i kwalifikacji oraz w celu wzbogacenia ich
doświadczeń w tych dziedzinach. W związku z tym potrzeby krajów
rozwijających się będą uwzględniane w sposób szczególny.
Art.
26 brzmi:
1.Państwa-Strony
będą uznawać prawo każdego dziecka do korzystania z systemu
zabezpieczenia społecznego, w tym ubezpieczeń socjalnych, oraz będą
podejmowały niezbędne kroki do osiągnięcia pełnej realizacji
tego prawa zgodnie z ich prawem wewnętrznym.
2.Tam
gdzie jest to możliwe, powyższe świadczenia powinny być
zabezpieczone z uwzględnieniem zasobów i warunków życia dziecka
oraz osób odpowiedzialnych za jego utrzymanie, jak również
wszelkich innych okoliczności, odnoszących się do stosowania
realizacji świadczeń wnioskowanych przez dziecko lub w jego
imieniu.
Powołując się
na Dz.
U. z dnia 23 grudnia 1991 r.- Konwencja
o Prawach Dziecka przyjęta
przez Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych dnia 20 listopada
1989 r. i
Konstytucję RP, domniemam, że dotychczasowe Strony
administracyjnie orzekające o niepełnosprawności
nie kierowały się dobrem, interesem dziecka ani jego sytuacją, oraz niestosowanie
się do Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 01.02.2002 r. w sprawie kryteriów oceny niepełnosprawności u osób do 16 roku życia (Dz. U. 2002 Nr 17 poz 162) § 1 pkt 1, pkt 2, pkt 3, § 2.1 pkt 5. W Orzeczeniu potrzymany został symbol chorobowy 12-C Całościowe zaburzenia rozwojowe, przez obydwie Orzekające komisje do spraw Niepełnosprawności,
który kwalifikuje dziecko do sprawowania stałej i długotrwałej opieki osoby dorosłej.
nie kierowały się dobrem, interesem dziecka ani jego sytuacją, oraz niestosowanie
się do Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 01.02.2002 r. w sprawie kryteriów oceny niepełnosprawności u osób do 16 roku życia (Dz. U. 2002 Nr 17 poz 162) § 1 pkt 1, pkt 2, pkt 3, § 2.1 pkt 5. W Orzeczeniu potrzymany został symbol chorobowy 12-C Całościowe zaburzenia rozwojowe, przez obydwie Orzekające komisje do spraw Niepełnosprawności,
który kwalifikuje dziecko do sprawowania stałej i długotrwałej opieki osoby dorosłej.
Wnoszę
o powołanie niezależnej komisji orzekającej o niepełnosprawności
mojego dziecka
z
dziedzin psychiatrii dziecięcej, psychologii dziecięcej.
Na
poparcie faktów do wniosku dołączyłam:
-
Raport z badania dziecka przy pomocy testu profil PEP-R,
-
Opinia z Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w sprawie odroczenia
obowiązku szkolnego,
-
Indywidualny program Edukacyjno- Terapeutyczny IPET,
-
Opinia psychologiczna.
Bardzo rzeczowo i dobitnie napisane...dziękuję serdecznie:) co prawda mamy komisje pod koniec lipca, ale obawiam się, że będzie bez pktu 7 bo...córka mówi:/
OdpowiedzUsuńMój synek również mówi. Ale czy córcia jest na tyle poradna co zdrowe dzieci w tym wieku? To może być kluczowe. Mam nadzieję, że pkt 7 już jest 👍a jak nie to proszę walczyć do końca
OdpowiedzUsuńWitam serdeczne.
OdpowiedzUsuńCzy autorce odwołania udało się wygrać w Sądzie?Mam podobną sytuację. Szukam pomocy bo ręce mi już opadają. Proszę o kontakt na Sylviakey@o2.pl.
Pozdrawiam
Tak udało się ☺ napisałam wiadomość na maila
UsuńPozdrawiam i czekam na kontakt
Witam Właśnie dzisiaj odebrałam swoje orzeczenie dziecka że nie przyznali mu 7 punktu ręce opadają długo czekała pani na orzeczenie sądu kiedy pani się odwołała nie wiem czy mam szansę nasz Alanek ma autyzm stwierdzony od trzeciego roku życia ma obecnie 10 lat cierpi jeszcze na padaczkę astma oskrzelowa moczenie na tle psychogennym i brudzenie się kałem ja nawet nie łudzę się że dostanę punkt siódmy Skoro dziecko z takimi problemami jak moje nic przyznali już teraz siódmego punktu to ja już nie wiem co mam dalej robić
UsuńPoproszę o kontakt na maila: aga.petrumi@wp.pl. Mam syna z ZA i moje odwolanie zostalo odrzucone. Nie wiem czy jest sens na kolejne boje tym razem w sądzie...
OdpowiedzUsuńNa komisji zapytano mojego syna: czy czujesz sie zdrowy czy chory?
Oczywiscie odpowiedzial, ze zdrowy. Dziekuje, do widzenia.
Dzień dobry .Jakiś czas temu dodałam ten wpis do zakładek .Teraz się przyda po trzeciej komisji syn dostał orzeczenie na dwa lata i oczywiście bez pkt 7 , który w naszej obecnej sytuacji spycha nas na margines funkcjonowania .Proszę trzymać kciuki rozpoczynam wojnę z biurokracją
OdpowiedzUsuńWarto walczyć dopóki jest szansa. Proszę również pamiętać, że komunikacja i życie społeczne też jest wskazaniem do pkt 7. Trzeba się odwoływać do końca. My dostalismy wszystko o co wnioskowałam.
UsuńWitam proszę o pomoc córeczka ma rok i nie dostala punktu 7 a ma epilepsję chcemy się odwołać proszę o pomoc o meila do autorki
Usuńwitam, my także zaczynamy walkę, syn- autyzm wczesnodziecięcy, pierwsze orzeczenie w 2013 na 4 lata, teraz orzecznictwo stwierdziło, ze dziecko nie wymaga żadnej opieki, nie otrzymaliśmy ani pkt 7 ani 8, opinii było kilka, psychiatra, psycholog, integracja sensoryczna, tus-y tup-y, logopedia, opinia z PPP oraz odroczenie, ale niestety, na komisji były 2 pytania, czy dziecko samo potrafi się ubrać, czy jeździ na rowerze i koniec, teraz musze napisać odwołanie, ale nawet nie wiem jak się do tego zabrać :(
OdpowiedzUsuńJa jestem również przed ważnym krokiem jakim jest odwołanie - dot. 7 pkt - autyzm córka
UsuńProszę skozystskorzystać z powyżej napisanego wzoru. Proszę skupić się na rzeczach, które są deficytami u dziecka, które utrudniają codzienne funkcjonowanie. Opinie od terapeutów tez proszę przynieść takie, żeby pokazywały braki i deficyty. Proszę próbować bo trzeba do samego końca walczyć. Pozdrawiam i życzę wygranej i glowa do góry 😀😀😙
Usuńwitam ponownie, napisałam na podstawie tego pisma swoje odwołanie, powiem szczerze było ono idealne, nie mam głowy do pisania takich pism, ale jak mąż przeczytał to był pod wrażeniem, teraz dowiedziałam się, że miejski urząd podtrzymał swoja decyzję i 14 lutego sprawę przekazał do wojewódzkiego, wiec pozostaje nam czekanie, a jak się nie uda to i do sądu pójdę, najgorsze jest tez to, że mam 2,5 latka z tą samą chorobą, więc wszystko zaczynamy od nowa, teraz mam nadzieję wszystko się uda :)
UsuńTrzymamy kciuki 💪💪💪👍👍👍 i walczymy do końca a jak Urząd Wojewódzki odrzuci, to proszę się nie załamywać. Sądy rzetelnie podchodzą do sprawy. Te zespoły orzecznicze to kpina. Także uszy do góry i wygranej !!!!
UsuńA my musimy walczyć po raz kolejny, już czasami zastanawiam się czy warto, czy ja mam jeszcze tyle siły, czy cos w ogóle da się jeszcze zrobić, sama nie wiem czy jestem gotowa na kolejna walkę z tymi urzędami, po komisji wojewódzkiej otrzymaliśmy pkt 8 ale bez 7 i to na 2 lata (a dziecko m.in. ma ogromna wybiorczość pokarmowa, sam o jedzenie nie prosi, sam się nie wykapie bo bardzo boi się wody), u nas sprawa wygląda tak, ze mam jeszcze 2 dziecko autystyczne i na niego tez staram się o orzeczenie, wiem, ze nie otrzymam pieniędzy na dwoje dzieci, ale stracę jej część (2 m-ce za starszego), a wiadomo, że jak się ma pod opieka dwoje dzieci uczęszczających do prywatnego przedszkola to pieniądze przydadzą się na taka podstawowa rehabilitacje. Zastanawiam się tylko Pani Anno ile czasu trwa ta "walka" w sadzie??? Co najlepiej mówić, co robić, jakie dołączyć dokumenty, bardzo bym prosiła o takie szczegóły.
UsuńJakby miała Pani czas to proszę o wiadomość na maila lidia.nowak6@gmail.com
UsuńWreszcie po 3 miasiacach oczekiwania otrzymałam opinie, ale znowu to samo, psycholog potwierdza pkt 8 ale 7 już nie, nie wiem czy ja mam siłę jeszcze walczyć, mam 7 dni na odwołanie się od opinii i komisje z psychiatra, więc nie wiem co teraz mam robic
UsuńMa ktoś może wzór odwołania od orzeczenia o niepełnosprawności dot. pkt 7 - autyzm artystalw@neostrada.pl
OdpowiedzUsuńProszę skorzystać z wzoru powyżej napisanego. Najlepiej PAN zna swoje dziecko i przełoży problemy na papier. Można tez iść do prawnika ale akurat uważam to za stratę czasu i pieniędzy. Nie jest to takie skomplikowane jak nasze codzienne życie. Głowa do góry i życzę wygranej 😀😀😉😉😉
UsuńWitam.
UsuńMogę prosić Panią o kontakt na maila karovim@gmail.com
Mam kilka pytań. Będę wdzięczna jeśli poświęci mi Pani chwilkę.
Pozdtawiam
Witam .
OdpowiedzUsuńjestem w podobnej sytuacji mały ma niecałe 4 lata i zdiagnozowany autyzm dziecięcy.
Komisja Powiatowa nie przyznała mi punktu 7 i tylko na rok, oczywiście się odwołałam w wojewódzkim podtrzymano decyzje powiatowego urzędu. Nie poddaje się idę dalej w zaparte chcę się odwołać do sądu chodź przyznam się ze mam już dosyć.
Mam pytanie ile taki proces w sądzie trwa?
We Wrocławiu równy rok. Proszę walczyc do końca. Wniesienie pozwu do Sądu jest bezpłatne
OdpowiedzUsuńPozdrawiam Karolina
My podobnie od urodzenia do 16 roku syn chory ...a od 16 zdrowy stopień lekki ....masakra
OdpowiedzUsuńMam córkę z autyzmem. Do tej pory pkt 7 i 8 był od lipca już bez pkt 7 powiatowy i wojewódzki podtrzymał decyzję.powiem szczerze podziwiam determinację autorki ja ciągle waham się przed wnioskiem do sądu bo zablokowanie jesteśmy w fundacji i w SUO
OdpowiedzUsuńZapomniałam dodać że córka 10 lat
UsuńTen komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńDalej walcze teraz sąd.Niedawno dostałam opinie biegłego psychologa, który opisał wszystko na moja korzyść lecz wnioskuje, że nie wymaga stałej opieki
OdpowiedzUsuńI tylko na niespełna rok. Oczywiście napisałam zastrzeżenia do opini i dolaczyłam zaświadczenie od lekarza psychiatry dziecięcego, który uważa, że syn potrzebuje opieki stałej. Nie wiem co będzie dalej czekam.
Wiem jedno nie odpuszczę. ☺
Ten komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńDobry wieczór. Mam kilka pytań , proszę o kontakt na maila snarska21@wp.pl z góry dziękuję
OdpowiedzUsuńMam prosbe prosze o wzor odwolania do pkt 7 corka ma symbol 12c dostala pkt 8 a 7 nie prosze o kontakt piotr_kowalczyk83@onet.pl
OdpowiedzUsuńMam taki sam problem. Udalo Się odeolac i dostać punkt 7?
UsuńOdwołać mialo być 😁
Usuńb
UsuńNiedawno syn miał komisję, oczywiście punktu 7 nie dostał pomimo, że z dokumentacji medycznej, i pedagogicznej jasno wynika, że stale muszę być przy nim. Własnie jestem na etapie pisania odwołania i ciesze się, że trafiłam na Pani wpis. Jeśli odwołanie do wojewódzkiego nic nie da to bede dalej próbować w sądzie. Czytając komentarze innych rodziców utwierdzam się w przekonaniu ze nie tylko moje doświadczenie świadczy o dyskryminacji dzieci autystycznych.
OdpowiedzUsuńJa man komisje Wojewodzka jutro! Mam nadzieje ze wkoncu wywalcze punkt 7! Przy wczesniejszych orzeczeniach nie wnioskowalam o niego. Ale sytuacja sie zmienia od kad poszedl do szkoly! Wymaga duzo wiecej czasu, a mlodszy syn ma afazje. Napewno sie odwolam do sadu! Jezeli Wojewodzka mnie zbyje. Mam pytanie, czy jezeli sad podtrzyma decyzje Wojewodzkiej, to moge sie odwolac od decyzji sadu?
OdpowiedzUsuńTen komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńMam pytanie odnosnie odwołania od orzeczenia.Proszę o wiadomość na meila
OdpowiedzUsuńkopakanna7@gmail.com
Cześć, bardzo dziękuję za to, że wstawiłaś to odwołanie. pozwoliłam sobie z niego skorzystać. Mojemu 4 letniemu synowi z autyzmem zamiast pkt 7 przyznali pkt 5 .... raczej połamany nie jest i porusza się samodzielnie. Ręce mi opadły. Właśnie składam odwołanie już do sądu pracy
OdpowiedzUsuńDzień Dobry,
OdpowiedzUsuńMój syn ma zdiagnozowano ZA, ze względu na całościowe zaburzenie rozwoju 12-Ć mial przyznane orzeczenie o niepełnosprawności, które straciło ważność 31 marca, tego roku. 31 maja mieliśmy komisję i zespół orzekł, że syn nie jest osobą niepełnosprawną. Nie wnioskowalam o pkt.7
Zależy mi na pkt.6 i 8
Proszę o pomoc w napisaniu odwołania.
Dzien dobry. Dzisiaj bylismy na komisji PO raz pierwszy. Wnioskowaliśmy o wszystko co mozliwe, i nie ukrywam zalezalo mi na punkcie 7. Niestety dostaliśmy 5,6,8 przy symbolu choroby 12C, dodam że maly ma diagnozie od psychiatry spektrum autyzmu. Normalnie ręce załamać można. Komisja 10 min ,w komisji psycholog i lekarz pediatra,a mały oczywiście zabłysnął-byl tak grzeczny jak nigdy. Proszę o podpowiedź czy warto odwolywac sie do wojewodzkiego? Dodam ze distalismy orzeczenie tylko na 2 lata bo dziecko mowi. anetachomicz1980@gmail.com
OdpowiedzUsuńMam prośbę, proszę o wzór odwołania do pkt 7 syn ma symbol 12-C przyznano pkt 5, 6 i 8 a 7 nie i tylko na rok proszę o kontakt aga01-04-79@tlen.pl
OdpowiedzUsuńProszę o przesłanie wzoru odwołania do Komisji Wojewódzkiej. Synowi przyznano punkt 6 i 8, jednak bez 7. Wcześniej miał 6,7 i 8.
OdpowiedzUsuńWitam serdecznie..pisze troszke z iinym schorzeniem nie wiem czy moge liczyc na pomoc...corka urodzila sie z wadami wrodzonymi niedrożność jelit-była zywiona pozajelitowo do drugiego roku życia,teraz stosuje tylko specjalną diete,rozszczep kręgosłupa operowana przepuklina oponowo-rdzeniowa na odcinku lędźwiowym,przy tym ma pęchęrz neurogenny jest cewnikowana .ma mnóstwo rehabilitacji wyjazdów do sanatorium,cwiczen w domu.Od urodzenia na orzeczeniu miala punkt 6 7 i 8 gdyz ma duzo rehabilitacji i jest cewnikowana,wlasnie w tym roku po zakonczeniu terminu orzeczenia po komisji zabrano nam punkt 7 ,odwolalam sie do Wojewodzkiej komisji jednak podtrzymali orzeczenie bez zmian prosze pomóc czy mam isc do prawnika strac sie o odzyskanie pkt 7 czy probwac samej walczyc czy jest sens...kontakt email: zuhopoka@gmail.com
OdpowiedzUsuńproszę o kontakt aniamoskalew@gmail.com jestem samotną matką z dwójką autystów, od stycznia bez środków do życia, dzieci cudownie wyleczone z pkt 7 odkąd podwyższyli świadczenie, mam dosyć, nie wiem czy jest sens walczyć
OdpowiedzUsuńWitam proszę autorkę tego tekstu o kontakt email na a-dobruchowska@wp.pl mam parę pytań odnośnie odwołania mam ten sam problem.
OdpowiedzUsuńWitam właśnie dostałam nowe orzeczenie bez przyznania punktu 7 . Syn ma 8 lat miał przyznane orzeczenie na dwa lata . Schorzenia : opóżnienie psycho motoryczne upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim, afazja ,wada wzroku, wady postawy, dziecko nie czyta nie pisze kłopoty z koncentracją logiczne myślenie na poziomie 4 latka. Sam się nie ubiera nie myje ,potrzebuje pomocy przy toalecie........ Muszę napisać odwołanie tylko jak czy można je napisać odręcznie czy trzeba na komputerze. Proszę o pomoc
OdpowiedzUsuńDaria.marcin.102@gmail.com mój mail
UsuńWitam. Przez te komisje zaoczne wiele dzieci chorych na autyzm dziecięcy uzdrawiają bez badania. Przykład tego druku do sądu został napisany bardzo rzetelnie, opisuje problemy dnia codziennego naszych dzieci i brak zrozumienia przez otoczenie. Wierzę, że sąd jest rzetelny i pomoże naszym chorym dzieciom godnie żyć. Pozdrawiam serdecznie
OdpowiedzUsuńWitam, dziś odebraliśmy orzeczenie bez puntku 7. Syn ma w kwietniu 4 lata diagnoza świeża. Ale mamy bardzo podobna sytuację do opisanego wyżej odwołania. Będę się odwoływać do wojewódzkiej ale czy napewno nam się uda ech.
OdpowiedzUsuńWitam. Też dostaliśmy orzeczenie bez pkt 7. Właśnie jestem na etapie pisania odwołania i cieszę się ze trafiłam tutaj bo wszytsko mi się rozjaśniło. Synek w sierpniu kończy 4 latka. Będę walczyć, bo potrzebuje mojej opieki. Czy uda się wywalczyć to się okaże. Trzymam kciuki za wszystkich
OdpowiedzUsuńWitam mój syn ma wadę OUN agenezje ciała modzelowatego, wodogłowie wewnętrzne i torbiele na mózgu, mózg ogólnie przesunięty na lewą stronę nam też stwierdzono, że punkt 7 się nie należy i odwołujemy się do sądu jesteśmy na etapie pisania odwołania. Uważam, że powinniśmy walczyć do końca ponieważ nie chodzi tu o to świadczenie a samo orzeczenie dzięki, któremu syn może korzystać z terapii ręk i wszesnego rozwijania. Życzę wszystkim wygranych spraw i odwołań pozdrawiam.
OdpowiedzUsuńMoge poprosic o kontakt pozdrawiam Kasia Templin
OdpowiedzUsuńKatarzynatemplin1987@gmail.com
OdpowiedzUsuńWitam.Mam takie pytanie .Czy w jakiej kolwiek opini lekarza neurologa,poradni i specjalistó miała pani stwierdzenie,ż dziecko potrzebuje stałaj 24 godzinnej opieki?
OdpowiedzUsuńMy również po komisji syn 10 lat uposledzenie z stopniu umiarkowanym afazja Nf1 liczne ogniska hiperintensywne na mózgu prawie nie mówi bez punktu 7
OdpowiedzUsuńWłaśnie dostaliśmy list z Pcpr,że nie komisja nie znalazła podstaw do uwzględnienia odwołania do pkt.7.Sym 7 lat afazja ruchowo-czuciowai upośledzenie umysłowe obs.I nie potrzebuje mojej opieki😡
OdpowiedzUsuńWitam ja też mam ten sam problem 24.09.21 był mój syn w Wojewódzkim orzecznictwie ale niestety nie udało się dostaliśmy uchylenie od orzeczenia syn ma 7 lat mówi bardzo mało nie ma samodzielności ze wszystkim trzeba mu pomagać brak sił na walkę
OdpowiedzUsuńMy dopiero walczymy tez nie dostal 7punktu i ma 7lat szukam tez pomocy
UsuńChciałam bardzo podziękować autorce za wzór odwołania. Już napisałam i złożyłam teraz tylko czekać co z tego będzie
OdpowiedzUsuńNiestety wojewódzka podtrzymała decyzję powiatowej. Pozostaje sąd 😥
UsuńDzień dobry, czy mogę prosić o kontakt, evi1982@interia.pl.
OdpowiedzUsuńPozdrawiam serdecznie.
Prosiłbym o kontakt Krystof81@o2.pl
OdpowiedzUsuń